גלה כבוד מישראל: מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל

אתר קול חי No Comments on גלה כבוד מישראל: מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל

נצחו אראלים את המצוקים: ברוך דיין האמת: מרן ראש הישיבה הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל. זקן חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה. בן 94 בפטירתו. ההלוויה מחר בשעה 9 בבוקר, מביתו שברחוב קאסוטו 22 בית וגן בירושלים להר הזיתים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אבל כבד בקהילות היהדות החרדית עם הסתלקותו בסערה השמימה של מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל ראש ישיבת 'עטרת ישראל', זקן ראשי הישיבות וזקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' שהשיב את נשמתו הטהורה ליוצרה בגיל 95.

מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל הרביץ תורה ויראה במשך למעלה משישים שנה בישיבות כפר חסידים, חברון ובישיבת 'עטרת ישראל' בבית וגן שעברה בשנים האחרונות למודיעין עילית.

חיבר את סדרת הספרים 'ברכת מרדכי' ושימש כחבר במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' וכחבר נשיאות 'ועד הישיבות'. היה חתנו של מרן המשגיח הגאון הצדיק רבי מאיר חדש זצ"ל.

עם היוודע הבשורה הקשה תחושת אבל ויתמות ירדה על עולם התורה והישיבות. בישיבת 'עטרת ישראל' שם הרביץ תורה ויראה משך עשרות שנים וכך בעולם התורה כולו שורר אבל ויגון כבד.

מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט״א : ״וי לארעא דישראל דחסרא גברא רבה״ שמעתי בכאב ובצער עמוק על הסתלקותו מאיתנו של שריד אחרון לדור דעה, מרן ראש הישיבה גאון ישראל, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ״ל ראש ישיבת ׳עטרת ישראל׳, תורה אגוני מגנא ואצולי מצלא ועם ישראל איבד עמוד של תורה והגנה דווקא בימים בהם הוא זקוק להם יותר מכל".

"עשרות אלפי תלמידיו למעלה משבעים שנה של הרבצת תורה ממשיכים את מורשתו ומושפעים מתורתו ומדרכו המיוחדת בחדוות התורה והשקיעות בלימוד שהוא היה דוגמה מהלכת לה כל ימי חייו. המקום ינחם את משפחתו הכבודה ותלמידיו הרבים ויה״ר שיעתיר בתפילה ממקום מושבו בשמי מרום על עם ישראל הנתונים בצרה ויקוים בנו מה שנאמר ובילע המוות לנצח ומחה ה׳ אלוקים דמעה מעל כל פנים אמן".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו: "יחד עם כל בית ישראל בארץ ובתפוצות אנו אבלים ומבכים מרה על הסתלקותו הבוקר של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל אשר הנהיג את עולם הישיבות ביד רמה ממרום גילו, רבי ברוך מרדכי זצ"ל היה מיוחד בחיות בלימוד התורה והנחיל תורה לכל כלל ישראל. כיתת רגליו בכל העולם בגיל מבוגר ובריאות רופפת למען הפצת תורת ה׳ והיה לאורך עשרות שנים מעורר ומקרב להבנת והעמקת התורה ומתוך המאור שבה החזיר רבים למוטב. נשבה ארון האלוקים, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

שר הבריאות אוריאל בוסו: "מתעטפים ביגון ובאבל. על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול ר' ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל. מצפן דרכו היה השליחות לטובת כלל ישראל. מנהיג שהיה גאון בלימוד ובמוסר והעמיד דורות של אלפי תלמידים. הקב"ה יאמר לצרותינו די".

השר מאיר פרוש: "צער רב ויגון קודר בכל שדרות היהדות הנאמנה. מרן זצוק"ל הנהיג בגאון ובתפארת את ישיבת עטרת ישראל והיה מורה דרך לרבבות תלמידיו ושומעי לקחו. זכתה ירושלים שהיה ממנהיגה הרוחניים במשך שנות דור והשפיע עלינו מתורתו וקדושתו. יְרוּשָׁלַיִם שֶׁל מַעְלָה אָבְדָה כְּלִי חֶמְדָּתָהּ".

בשידורי רדיו 'קול חי' נעצרו השידורים הקבועים לטובת משדר מיוחד בהגשת בצלאל קאהן, בזה אחר זה התראיינו חשובי תלמידי ראש הישיבה זצ"ל שהעלו על נס את זכרו הגדול וניסו להתחקות אחרי דמותו התמירה.

הרב גרשוני מעיד: "ב-3 בלילה עוד שמעו את ניגון הלימוד מחדרו"

הרב צביאלי: "מה שיש לי זה בזכותו ומכוחו של מרן"

הרב שלמה בכר סופד לרבו: "מורשת של גדלות האדם"

ח"כ אייכלר: "לראש הישיבה זצ"ל הייתה נשמה חסידית"

אחיינו של ראש הישיבה ספד: "דרך מיוחדת לקרב לתורה"

סגה"ש אורי מקלב: "מרן פתח לכל אחד שערים לגדלות"

הרב נויגרשל מעיד: "תמיד ראו אותו יושב ולומד"

הרב שמואל רבינוביץ': 'הייתה לו תבונה בשו"ע החמישי'

רב שכונת גילה סופד לזקן ראשי הישיבות: "קול גדול"

האבל הכבד: ח"כ ארז מלול: "מרן היה שייך לדור דעה"

יוסף שווינגר סופד לרבו: "אם יש לי משהו זה בזכותו"

אבל בעולם הישיבות: אשר מדינה סופד למרן ראש הישיבה

 



0 תגובות